pondelok 7. októbra 2013

FAQ - Často kladené otázky

V tomto príspevku zhrniem často kladené otázky, s ktorými sa v mojej skupine o chudnutí stretávam:

1. Môžem pri chudnutí jesť chlieb?
Záleží od toho, či chcete schnudnúť 5 kíl alebo 50.. V podstate nie som zástanca "chlebovej kultúry":) Niekto nahradzuje chlieb celozrnými variantami, ak sa chleba zbaviť nevie, dá sa aj obmedziť množstvo. Odporúčam jesť chlebík iba na raňajky, 1 krajec. Čohokoľvek veľa škodí, takže ani nejesť veľa, ani málo. Vlákninu predsa potrebujeme, ale ak chcete schudnúť viac, skúste sa chleba zbaviť ako prvého. Na dlhodobo. Potom postupne zaraďovať po maličkých dávkach. Osobne viem, že s chlebom mám problémy, preto si ho radšej nekupujem, neovoniavam v obchode a radšej sa na tie pečivá ani nepozerám :) Zvyk je železná košeľa. Som nerada, ak s jedným kúskom pýtam ďalší a potom do toho spadnem zas. A to sa týka aj čokolád, pizze, piva a iným neduhom :)

2. Môžem jesť musli a ako často?
Musli nejem. Je mnoho krabicových výrobkov, ktoré sa nazývajú fit a fitness a zdravé raňajky a pod. a pritom sú to len vyprážané cukry, tuky, v rafinovanej forme. Stačí si prečítať obsah krabičky. Mnohé musli obsahujú čokoládu a rôzne ochucovadlá. Skúste si dať radšej na raňajky zeleninový šalát, alebo ovsené vločky... Viac o musli nájdete v relácii Peklo na talíři

3. Je detoxikácia dobrá? 
Nie som zástanca žiadnej detoxikácie a o detoxe som písala v inom príspevku.

4. Ktorá diéta je dobrá? 
Ani jedna. Nesúhlasím s diétami už zo zásadného princípu: žiadna netrvá večne. Čo sa stane, ak s diétou skončíte? Ako sa upravia vaše stravovacie návyky? Zotrváte v obmedzenom príjme potravy? Ako sa cítite? Je to pre vás dobré? Diéty telo ochudobňujú o mnohé živiny a spomaľujú metabolizmus. Rovnako nesúhlasím s niekoľko dňovým nejedením a pitím iba čistej vody. Sú to drastické zásahy do organizmu a obávala by som sa negatívnych dopadov. Neviem, prečo v tom niektoré vidia ľahšiu cestu, ako schudnúť, ak sa vyhýbajú cvičeniu. Veď schudnuť a zdravo žiť, to za tú námahu stojí!

5. Ktoré cvičenie od Jillian Michaels si vybrať?
Ak začínate s cvičením, určite sa na cvičenia s J. Michaels (JM) bezhlavo nevrhajte. Skúste najprv kalanetiku, jogu, pilates  ako šetrné formy, ako sa dostať do "varu" a  rozcvičiť sa. Ak ste sa doteraz nehýbali a radikálne začínate, vaše telo sa bude brániť. Budete zadýchané, bude vás všetko bolieť a budete sa potiť ako kone. Ale to je normálne... Kolená neboli zvyknuté na preťaženie, preto sa ozvú ako prvé, budú vám praskať kĺby, zavíta aj svalovka. Bacha na to. Aj keď je to normálny jav, radšej začnite 1-2 mesiace s cvičením pilatesu, neskôr začnite s JM. 30 days Shred je dobré na začiatok (10 dní x 3 levely). Pre tie, ktoré chcú dlhodobejší a komplexnejší tréning, je tu Body revolution (nedám naň dopustiť, absolvovala som celé 3 mesiace, 12 levelov a cítila som sa vynikajúco, úbytok váhy bol -7kg.). Novinka Hard Body je pre zdatnejšie, je veľmi výživné, rýchle a skladá sa z mnohých kombinácií, ktoré sú pre JM typické. 

6. Pri behaní vládzem málo, je to ok?
Je to v pohode. Beh je najprirodzenejší šport, aký máme nadosah denno denne bez zbytočných pomôcok (stačí len kvalitná obuv  a dobré oblečenie a čas). Ja som 32 rokov nebehávala a začala som túto jar. Po pár metroch som vyplazila jazyk, zadýchaná a na pokraji síl. Po troch mesiacoch som zvládla zabehnúť 10 km za 1 hodinu. Každý má svoje tempo. Môj štýl bol čosi na indiánsky spôsob :) Pobehnúť 200-300 metrov, chôdza, beh 200-400 metrov, chôdza..atď. Nedokázala som prebehnúť vkuse jednu celú pesničku. Iba raz sa mi to podarilo - 5 min vkuse.. Neskôr som zistila, že to bolo mierne dole kopcom :) Dôležité je začať. Ak sa do toho pustíte, neporovnávajte sa s ostatnými, ale samé so sebou. Je to výzva pre vás. Máte vlastné hranice, ktoré chcete prekonávať. A to je vaše osobné víťazstvo. Zaznamenávajte si to. Ja používam aplikáciu RunKeeper. Sledujem si tak zabehnuté km a čas. Beh je veľmi náročný, preto vám pri bežaní držím palce a hlavne sa pri ňom nezabudnite cítiť dobre, pretože ak keď pri ňom veľa energie vydávate, veľa aj príjmete :)

7. Kto som?
Na záver: Kto som? Volám sa Henrieta Kováčová, mám (tohto času) 32 rokov. Telocvik som nenávidela, môj jediný priateľ bol bicykel, plávanie futbal (stolný :). Ale ako každá žena, zaoberám sa tým, že chcem byť vo forme. Chcem sa páčiť, hlavne sama sebe. Lebo žena vyzerá hlavne vtedy dobre, ak sa dobre cíti. Šport dodá veľa energie, sebavedomia. Po tom, ako som sa vydala, som skoro ako každá žena, ktorá prestane byť slobodná, začala záhadne priberať :) Prvýkrát som vážne začala chudnúť a cvičiť v 2009. Po pôrode som znova riešila otázku chudnutia, 2012, a tohto roku opäť, 2013 (chudla som do dovolenky, odbúravala som nazbierané zazimované gaučové tuky).

 Je to môj kolotoč. Vediem skupinu na Facebook-u, ktorá má v súčasnosti 700 členiek! My nechceme veľa, iba sexi telá.
Rada sa učím nové veci a získavám poznatky od vašich príspevkov, pretože som sa stretla s mnohými názormi a vedomosťami, ktoré mi boli cudzie. Aj keď som voči niektorým veciam odmietavá a tak to asi ostane navždy (nie všetci dokážeme so všetkým súhlasiť), ale ľudí akceptujem. Inak sa to ani nedá. Teším sa vašej priazni a teším sa na vaše postrehy, otázky a príspevky!

Vaša Belugia
 

   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára